Grzegorz Braun chce reformować rzeszowską komunikację miejską

RZESZÓW. Mimo większych kosztów komunikacja miejska w Rzeszowie nie działa dobrze i dlatego niewiele osób z niej korzysta. Buspasy w rzeszowskiej komunikacji nie spełniają swojej funkcji dodatkowego pasa drogi, a wręcz przeciwnie – generują korki w całym mieście. Tematy te poruszono we wtorek, 25.05.2021 roku, na konferencji prasowej Komitetu Wyborczego Wyborców “Grzegorz Braun – Konfederacja”.

Konferencji prasowa Komitetu Wyborczego Wyborców “Grzegorz Braun – Konfederacja” odbyła się o godzinie 12.00 przy skrzyżowaniu ulicy Sikorskiego i ulicy Łukasiewicza w Rzeszowie. Konferencja dotyczyła kompleksowych rozwiązań problemów komunikacyjnych w Rzeszowie.

Jak poinformował „GP” Jacek Ćwięka, rzecznik prasowy KWW „Grzegorz Braun – Konfederacja”, na konferencji prasowej poruszono temat dwóch rzeszowskich zarządów komunikacji miejskiej, które generują podwójne wydatki dla rzeszowian. Mimo większych kosztów komunikacja miejska nie działa dobrze i dlatego niewiele osób z niej korzysta.

W rzeszowskiej komunikacji daje o sobie znać syndrom kucharek – gdzie kucharek sześć, tam nie ma komu zorganizować ruchu publicznego. Może za wielu ludzi zarządza, a zbyt mało bierze prawdziwą odpowiedzialność – stwierdził poseł na Sejm RP Grzegorz Braun.

Grzegorz Braun dostrzega także problemy wynikające z istnienia buspasów w rzeszowskiej komunikacji. Nie spełniają one swojej funkcji dodatkowego pasa drogi, a wręcz przeciwnie – generują korki w całym mieście.

– Moja deklaracja wyborcza: oddamy całą szerokość ulicy rzeszowianom. Formuła buspasów sama się wyczerpała – zapewnił Grzegorz Braun.

Kolejnym problemem jest brak prawoskrętów i lewoskrętów. Grzegorz Braun wskazuje, że wystarczy niedużym kosztem odbudować takie ułatwienia tuż przed skrzyżowaniami. Takie rozwiązanie upłynni ruch w mieście.
Grzegorz Braun proponuje także wprowadzenie “Park&Ride” – przejazdów komunikacją miejską w cenie biletu parkingowego. Goście spoza miasta będą mogli zostawić swoje samochody w bezpiecznych, nowoczesnych parkingach na obrzeżach miasta. To rozstrzygnie dwa problemy – odciąży miasto od natężenia ruchu i zwiększy efektywne wykorzystanie transportu publicznego.

Wiesław Walat, były prezydent Rzeszowa, nie ma wątpliwości, że komunikacja miejska w Rzeszowie wymaga świeżych pomysłów, ale w przyszłość patrzy optymistycznie.

Niektóre sprawy można wyprostować, rozszerzyć, pokazać, że Rzeszów jako miasto węzłowe może się rozwijać w tej części Polski – stwierdził Wiesław Walat.

Grzegorz Braun chce angażować wszystkie możliwości i autorytet prezydenta miasta w działanie rzeszowskiej komunikacji.

Chciałbym zadeklarować, że z jednej strony szukać będę takich małych, nieefektywnych z pozoru luzów, w których możemy zaoszczędzić pieniądze rzeszowian, ich czas i nerwy kierowców, którzy korzystają ze środków komunikacji zbiorowej lub indywidualnie – zapewnił Grzegorz Braun.

Kandydat Konfederacji na urząd prezydenta miasta zakończył konferencję stwierdzeniem: – Moja nominacja na czołówkę idiotyzmów komunikacyjnych: urwany buspas przed skrętem z Sikorskiego na Zalesie. Kto znajdzie coś głupszego?

Buspasy w rzeszowskiej komunikacji nie spełniają swojej funkcji dodatkowego pasa drogi,
a wręcz przeciwnie – generują korki w całym mieście

Link do pełnego zapisu konferencji prasowej Komitetu Wyborczego Wyborców “Grzegorz Braun – Konfederacja” :https://www.facebook.com/watch/live/?v=184528833551961&ref=notif&notif_id=1621936832246661&notif_t=live_video

Fot. KWW „Grzegorz Braun – Konfederacja”/Archiwum/FB

Leave a Reply

Your email address will not be published.